جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رقابت مایکروسافت با اینستاگرام

مایکروسافت با تولید نرم‌افزاری که ویدئوهایی از نوع هایپرلپس تولید می‌کند، به رقابت با اینستاگرام پرداخت.

این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک محیط بسیار جذاب و ساده و در عین حال با امکانات خوب، ویدئوهایی از نوع هایپرلپس ‌تولید کنند.

رقابت مایکروسافت با اینستاگرام

مایکروسافت با این نرم‌افزار به رقابت با اینستاگرام میروداین نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک محیط بسیار جذاب و ساده و در عین حال با امکانات خوب، ویدئوهایی از نوع هایپرلپس ‌تولید کنند.

این کار مایکروسافت را شاید باید‌ اقدامی در رقابت با اینستاگرام دانست.

در حالی که اینستاگرام در عرصه موبایل این ابزار را فراهم کرده، ‌اکنون مایکروسافت قصد دارد ‌با این ابزار جدید خود نشان دهد که عرصه دسکتاپ همچنان برای مایکروسافت است.

اگر با مفهوم ویدئوی هایپرلپس آشنا نیستید، ‌قطعا تا ‌کنون ‌چندین‌بار یک ویدئوی هایپرلپس را دیده‌اید. ‌

خلاصه آنکه باید گفت، ‌این دست از ویدئو‌ها همانند همان ویدئوهایی هستند که از حرکات سریع آدم‌ها یا ماشین‌ها و ابر‌ها در آسمان دیده‌ایم.

این تکنیک عبارت است از مثلا عکاسی در ۲۴ ثانیه و هر ثانیه یک شات‌ و سپس قرار دادن این ۲۴ شات یا فریم در یک ثانیه.

به این ترتیب شما ۲۴ ثانیه از سوژه را که مثلا می‌تواند یک خیابان باشد، در یک ثانیه گنجانده‌اید و یک ویدئو هایپرلپس ساخته‌اید.

 

رقابت مایکروسافت با اینستاگرام1

چندی پیش، اینستاگرام ابزار هایپرلپس خود را برای موبایل معرفی کرد که بسیاری آن را مهم‌ترین نرم‌افزار اینستاگرام خواندند؛ ابزاری که به کاربران اجازه می‌دهد ‌با موبایل خود کلیپ‌های فوق‌العاده زیبا و جذاب ایجاد کنند.

اکنون مایکروسافت ابزار هایپرلپس خود را با نام Microsoft Hyperlapse Pro معرفی کرده ‌که میتوانید آن را از اینجا ‌دانلود کنید.

این ابزار با همه نسخه‌های ویندوز همخوان است، ولی تنها در نسخه ۶۴ بیتی عرضه شده.

رقابت مایکروسافت با اینستاگرام2

وند نصب نرم‌افزار بسیار ساده بوده و هیچ نکته خاصی‌ ندارد و واسط کاربری نرم‌افزار بسیار ساده و جمع و جور است.

روند ساخت ویدئوی هایپرلپس در این ابزار به چهار بخش تقسیم شده است؛ نخست ایجاد یک پروژه جدید و وارد کردن یک ویدئو با فرمت معتبر و قابل قبول.

این ابزار از فرمت‌های mp4، mov و wmv پشتیبانی می‌کند. در نتیجه اگر ویدئوی منبع شما با یک فرمت دیگر است، باید ابتدا آن را به این فرمت‌ها تبدیل کنید.

رقابت مایکروسافت با اینستاگرام3

بعد از آن ویدئو لود می‌شود و می‌توانید آن را در واسط کاربری نرم افزار پخش کنید.

سپس باید ابتدا و انتهای پروژه و ویدئوی خود را مشخص سازید. با کلیک بر ‌دکمه Next شما می‌توانید ‌به بخش تنظیمات در این بخش رفته و بسیاری از فاکتور‌ها و همچنین طول احتمالی خروجی را تعیین کنید.

برای مثال، تغییر فاکتور سرعت که شما و طول ویدئو را‌ مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگر ویدئو با ‌دوربینی که این برنامه از آن پشتیبانی می‌کند ضبط شده باشد ـ برای مثال GoPro Hero 4 ـ ‌از تنظیمات بیشتری مانند سوییچ بین الگوریتم‌های Smoothing برخوردار خواهید بود.

رقابت مایکروسافت با اینستاگرام4

در تب بعدی ویدئوی شما با توجه به تنظیمات صورت گرفته پردازش می‌شود و می‌توانید در‌‌ همان واسط کاربری آن را دیده و نیز پس از ذخیره، ‌آن را با سایر پلی‌یر‌ها ‌مشاهده کنید.

تنها اشکال کار این است که واترمارک مربوط به نرم‌افزار روی ‌ویدئو نمایش داده می‌شود که هنوز گزینه‌ای برای حذف آن موجود نیست.

این نرم‌افزار نشانی از رقابت مایکروسافت با اینستاگرام است و جالب آنکه یک نسخه بتا اندرویدی نیز برای این ابزار معرفی شده که برای برخی دستگاه‌ها موجود است و برای استفاده از آن باید عضو گروه دوستدار این نرم‌افزار در Google Plus شوید.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *