جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رشد فرصت‌ شغلی آی‌تی در ایران

بدون شک مشاغل حوزه آی‌تی در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کار در ایران قرار گرفته است. باید اذعان کرد که این استقبال چشمگیر از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که در جهان نیز نمود عینی دارد به دلیل پیشرفت‌های عرصه فناوری است که هر لحظه با شتاب بیشتری صورت می‌گیرد.

رشد فرصت‌ شغلی آی‌تی در ایران


در سال‌های گذشته نیازهایی که مشاغل مختلف برای به‌روز کردن تجهیزات و صرفه‌جویی در زمان و هزینه به خدمات حوزه تکنولوژی داشته‌اند، موجب شده است تا لزوم استفاده از متخصصان در این حوزه نیز افزایش یابد. از همین رو گسترش ایجاد علوم حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراکز دانشگاهی نیز در سال‌های اخیر تلاشی برای پاسخ دادن به این دست از نیازها بوده است. بر همین اساس بررسی آخرین اطلاعات به‌دست آمده از یک مرکز استخدامی آنلاین نشان می‌دهد که مهندس کامپیوتر، نرم‌افزار و طراح وب از جمله محبوب ترین شغل‌های حو زه آی‌تی در ایران است. براساس آخرین اطلاعات از داده‌های آماری سایت «ایران تلنت» فرصت‌های شغلی ایجاد شده در حوزه تکنولوژی در سال‌های اخیر با روند رو به رشدی مواجه بوده است که بر اساس آن به‌طور میانگین در 5 سال گذشته فرصت‌های شغلی در حوزه آی‌تی در هر سال به‌طور میانگین با رشدی حدود 35 درصد نسبت به سال قبل مواجه بوده است. بر اساس این اطلاعات در سال 94 (2015میلادی) فرصت‌های شغلی ایجاد شده در حوزه آی‌تی با 52 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.

 

همچنین اطلاعات به دست آمده از مرکز استخدامی نشان می‌دهد که بالاترین دستمزد مربوط به مهندس کامپیوتر- نرم‌افزار و طراح وب با حقوق به‌طور میانگین 36 میلیون ریال در ماه است. همچنین بیشترین تقاضا برای شغل‌های تکنولوژی متعلق به شهر تهران و اطراف آن است که با اختلاف زیادی بیشترین تقاضا را برای این شغل‌ها دارد و شهر‌های اهواز و عسلویه و اصفهان به ترتیب در رتبه‌های بعد قرار می‌گیرند. همچنین بر اساس آمارهای مربوط به مقایسه حقوق و دستمزد در کشورهای مختلف میانگین درآمد ماهانه یک مهندس نرم‌افزار در ایران 567 دلار است که در مقایسه با میانگین درآمد همین شغل در کشورهای چین، امارات، هند و انگلیس بسیار کمتر است.

منبع دنیای اقتصاد

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *