جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دیکشنری خاص فیسبوک

اگر آنقدری از سن‌تان نگذشته و تصور می‌کنید معنی برخی از کلمات و اصطلاحاتی که به خصوص جوان‌تر ها به کار می‌برند را متوجه نمی‌شوید خوب است بدانید فیس‌بوک حق انحصاری را به ثبت رسانده که مربوط به ساخت یک دیکشنری مخصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

دیکشنری خاص فیسبوک

این نرم‌افزار با اسکن کردن کلمات خاصی که در پست‌ها و کامنت‌های فیس‌بوک منتشر شده‌اند  معنی آن‌ها نزد گروه‌های کوچکی از مردم رو پیدا می‌کند. به معنای دیگر این دیکشنری می‌تواند معنی اصطلاحات خاص را حتی پیش از فراگیرشدن آنان حدس بزند.

این نرم‌افزار روی استفاده کلمات خاصی که بین کاربران یک زبان یا یک منطقه رایج می‌شود تمرکز می‌کند وقتی که متوجه کلمه جدیدی می‌شود که معنی خاصی برای بخش عمده مردم ندارد آن را به دیکشنری اضافه می‌کند.

در عین حال این دیکشنری هر کلمه‌ای که شروع به عمومیت پیدا کردن می‌کند را از خود حذف می‌کند و به همین دلیل دیکشنری خواهد بود که مختص کلمات جدید و نامتعارف خیابانی ( Slang ) است.

کلمات همچنین بر اساس رای کاربران هم می‌توانند به این دیکشنری اضافه شوند.

هنوز مشخص نیست که این دیکشنری قرار است چگونه مورد استفاده کاربران قرار گیرد و یعنی فیس‌بوک آن را به چه صورتی ارایه خواهد داد اما امکان اضافه کردن یا حذف و ویرایش کردن کلمات توسط کاربران نیز بخشی از طرح ثبت شده برای این کتاب لغت است.

در حال حاضر این دیکشنری فعلا یک مفهوم است و مشخص نیست فیس‌بوک اساسا بخواهد آن را ارایه دهد یا خیر.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *