جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دوربین های برتر 1393

با اینکه بیشتر گوشی‌های هوشمند به دوربین‌هایی مجهز و پیشرفته تبدیل شده‌اند، اما هیچ دستگاهی همانند یک دوربین تمام‌عیار از عهده ثبت خاطرات نوروزی بر نمی‌آید. اگر به دنبال خرید یک دوربین مناسب برای نوروز هستید بهتر است دست به‌کار شوید، چون بیشتر توزیع‌کنندگان دوربین با ارایه بسته‌های ویژه نوروز و تخفیف‌های شب عید انتخاب‌هایی با ارزش خرید بالا در اختیارتان قرار می‌دهند و می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر، دوربین مطلوب خود را خریداری کنید. در این بخش هفت عدد از برترین دوربین‌های سال معرفی می‌شوند که با داشتن قابلیت‌های مناسب، از مدل‌های بی‌شمار دیگر متمایز می‌شوند و با اطمینان کامل می‌توان خرید آنها را بسته به نیاز به هر کاربری توصیه کرد. توصیه دیگر ما خرید باتری یدکی و کارت حافظه‌ای حجیم به همراه دوربین است تا هیچ مانعی در برابر ثبت خاطرات نوروزی رنگارنگ شما وجود نداشته باشد.

دوربین های برتر 1393

Canon PowerShot A3400 IS
دوربین A3400 کانن یکی از ارزان‌قیمت‌ترین دوربین‌های موجود در بازار است و می‌توان آن را در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طلایی و قرمز یافت و با پرداخت قیمت 310 هزار تومان خریداری کرد. دوربین‌های سری A کانن امروزه دیگر به سری IXUS قرابت بیشتری پیدا کرده‌اند و به همین دلیل ابعاد و وزن بسیار کمی دارند و می‌توان آنها را به‌سادگی در جیب جای داد. سنسور 16 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال پنج برابر به همراه لرزه‌گیر اپتیکال از برجسته‌ترین ویژگی‌های تصویربرداری A3400 است و یک نمایشگر سه اینچی لمسی با رزولوشن 230 هزار پیکسل، وظیفه ارتباط دوربین با کاربر را بر عهده دارد. این دوربین برای کاربران خانگی طراحی شده و به همین دلیل فاقد تنظیمات پیشرفته است، اما در کنار پارامترهایی همانند نوردهی، افکت‌های رنگی و حساسیت می‌توان شاتر دوربین را تا میزان 15 ثانیه تنظیم و تصاویر خلاقانه‌تری ثبت کرد.

دوربین های برتر 1393-1

Sony CyberShot W830
اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه بیشتر صاحب دوربینی با انعطاف بالاتر شوید، مدل W830 سونی برای شما ساخته شده است. این دوربین با قیمت 470 هزار تومانی خود همانند سایر ساخته‌های اخیر سونی عملکردی سریع و ساکت دارد و رزولوشن 20 مگاپیکسلی سنسور آن آزادی عمل زیادی به کاربر می‌دهد. در برابر این سنسور لنزی با فاصله کانونی 25 تا 200 میلیمتری و زوم هشت برابر نصب شده و یک نمایشگر 7/2 اینچی 230 هزار پیکسلی دنیای بیرون را به کاربر نشان می‌دهد. کیفیت فیلم‌برداری این دوربین نیز همانند ساخته ارزان‌قیمت کانن 720p است و می‌توان از زوم اپتیکال نیز در این خلال بهره برد. این دوربین فاقد تنظیمات گسترده عکاسی است و تنها می‌توان نوردهی، حساسیت، وایت بالانس و افکت‌های رنگی را در آن تنظیم کرد. ساختمان ساده این دوربین آن را برای آموزش کادرگیری و عکاسی به کودکان بسیار مناسب می‌کند و عرضه در رنگ‌های بنفش و قرمز علاوه بر دو رنگ معمول نقره‌ای و مشکی در جذب افراد کم‌سن به عکاسی بی‌تاثیر نیست.

دوربین های برتر 1393-2

Nikon CoolPix S9500
دوربین‌های مجهز به زوم زیاد معمولا قیمت زیادی نیز دارند، اما این امر در مورد دستگاه S9500 نیکون صدق نمی‌کند؛ چون تنها با پرداخت مبلغ 650 هزار تومان کاربر را به زوم اپتیکال 22 برابر مجهز می کند. در ساخت این دوربین از ترکیب فلز و پلاستیک ساخته شده و یک سنسور 18 مگاپیکسلی CMOS با قابلیت ضبط 1080/30p وظیفه تصویربرداری را در آن بر عهده دارد. آنچه ارزش خرید این دوربین را بالا می‌برد مجهز بودن آن به تنظیم شاتر و دیافراگم، ارتباط Wifi برای انتقال تصاویر و GPS داخلی برای ثبت موقعیت جغرافیایی تصاویر ثبت شده است و سیستم وضوح‌یابی پیشرفته دستگاه قابلیت تعقیب هوشمند، سوژه کاربر را همواره در اوج وضوح نگه می‌دارد. در نهایت به نمایشگر OLED دوربین می‌رسیم که قطر سه اینچ و زاویه دید بالای آن کار دیدن سوژه و مرور تصاویر را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کرده و این دوربین را به یکی از ارزشمند‌ترین دوربین‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند.

دوربین های برتر 1393-3

Olympus Tough TG-620
اگر قصد دارید در تعطیلات نوروز به سواحل شمالی یا جنوبی ایران سفر کنید یا برای رفتن به کویر برنامه چیده‌اید، بد نیست به فکر خرید یک دوربین مقاوم باشید؛ چون کوچک‌ترین ذرات ماسه برای از کار انداختن لنز تلسکوپی یک دوربین کامپکت معمولی کافی است. دوربین TG620 الیمپوس با قیمت یک میلیون و 150 هزار تومانی خود انتخاب ارزان‌قیمتی نیست، اما کاربر پس از خرید آن پرداخت تک تک اسکناس‌های حقیقی یا مجازی خود راضی خواهد بود. این دوربین را علاوه بر رنگ مشکی می‌توان در رنگ‌های سبز، آبی و صورتی نیز یافت و آن را تا عمق پنج متری آب و دمای منفی 10 درجه سانتیگراد به‌کار برد. به علاوه این دستگاه پرتاب شدن از فاصله 5/1 متری روی سطوح سخت را نیز تحمل می‌کند و به این ترتیب برای صخره‌نوردی نیز مناسب است. زوم اپتیکال این دوربین پنج برابر است و لنزی 28 تا 140 میلیمتری در برابر سنسور آن نصب شده است. رزولوشن 12 مگاپیکسلی TG620 ممکن است به پای انواع 18 و 20 مگاپیکسلی نرسد،اما در عمل برای بیشتر کاربران کافی است و می‌توان خروجی آن را برای کراپ‌های بزرگ نیز به‌کار برد. نمایشگر دوربین دارای ابعاد سه اینچ و رزولوشن 460 هزار پیکسل است و علاوه بر فلاش، یک پروژکتور LED کوچک نیز در بخش جلویی آن نصب شده که می‌توان از آن برای روشن کردن سوژه در حین فیلم‌برداری بهره برد.

دوربین های برتر 1393-4

Canon PowerShot G16
اگر به‌دنبال یک دوربین کامپکت پیشرفته با امکان متنوع عکاسی و فیلم‌برداری هستید، دوربین G16 کانن برای شما ساخته شده است. این دوربین از یک سنسور 1/1.7 اینچی با رزولوشن 12 مگاپیکسل برای عکاسی بهره می‌گیرد که نسبت به سنسور دوربین‌های عادی بزرگ‌تر است و در نتیجه در نور کم می‌توان از آن انتظار ثبت تصاویری باکیفیت داشت. سطح بدنه فلزی این دوربین پر از دکمه و انتخابگر است و به این ترتیب تنظیم آن با سرعت و دقت بالاتری انجام می‌شود. لنز 28 تا 140 میلی ی این دوربین گشودگی f/1.8-2.8 دارد و برای عکاسی در نور کم طراحی شده و یک نمایشگر سه اینچی 920 هزار پیکسلی به همراه چشمی اپتیکال دنیای بیرون را به کاربر نشان می‌دهد. کانن در ساخت این دوربین از پردازنده Digic6 استفاده کرده و به آن قابلیت ثبت فیلم‌های 1080/60p را داده و به علاوه می‌توان با کمک آن تصاویر 12 مگاپیکسلی را با سرعت 12 فریم در ثانیه ذخیره کرد. از قابلیت‌های جالب این دوربین می‌توان به حالت عکاسی و فیلم‌برداری از نور ستارگان در شب اشاره کرد که در سفرهای نوروزی خالی از لطف نیست. برای خرید G16 کانن باید یک میلیون و 260 هزار تومان هزینه کرد.

دوربین های برتر 1393-5

Nikon D5300
دوربین D5300 را می‌توان با پرداخت دو میلیون و 700 هزار تومان همراه یک لنز 18 تا 140 میلیمتری خریداری کرد. این دوربین 24 مگاپیکسلی از یک سنسور APS-C بهره می‌برد و توانایی ضبط فیلم با کیفیت 1080/60p را همراه صدای استریو و قابلیت تنظیم تمام پارامترهای تصویربرداری دارد. قابلیت ارتباط بی‌سیم با گوشی و تبلت و همچنین یافتن موقعیت جغرافیایی تصاویر ثبت‌شده از ویژگی‌های برجسته دیگر این دوربین محسوب می‌شود و نمایشگر چرخان 920 هزار پیکسلی دستگاه به همراه قطر 2/3 اینچی آن تصویربرداری از زوایای غیرمعمول را ساده‌تر می‌کند. یکی از قابلیت‌های جالب این دوربین که به‌خصوص در سفرهای نوروزی کاربرد دارد، توانایی ثبت تصاویر HDR است که با کمترین زحمت تصاویری با گستره پویایی بالا در اختیار عکاس قرار می‌دهد و با کمک قابلیت Wifi می‌توان آنها را با کمترین دردسر برای اشتراک‌گذاری به گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ ارسال کرد. در حالت عکاسی پیاپی می‌توان از D5300 نیکون برای ثبت تصویر با سرعت پنج فریم در ثانیه بهره برد.

دوربین های برتر 1393-6

Fujifilm FinePix X100s
اگر به‌دنبال یک دوربین با ظاهری کلاسیک می‌گردید و یک لنز 35 میلیمتری ثابت را برای عکاسی از مسافران نوروزی و افرادی که به خرید ادوات هفت سین می‌پردازند کافی می‌پندارید و البته حاضرید برای خرید دوربین ایده‌آل‌تان حدود چهار میلیون تومان بپردازید، دوربین X100s فوجی فیلم برای شما طراحی شده است. بدنه این دوربین که بیشتر به انواع آنالوگ شباهت دارد، دربرگیرنده یک سنسور APS-C با رزولوشن 16 مگاپیکسل است که توانایی ضبط فیلم‌های 1080/60p را دارا است و یک لنز 35 میلیمتری با گشودگی f/2.0 نیز در برابر آن نصب شده که برای ثبت تصاویر پرتره بسیار خوب عمل می‌کند. روی بدنه و لنز این دوربین می‌توان کنترل‌های متعددی مشاهده کرد و تقریبا تمام پارامترهای دوربین را می‌توان با کمک این دکمه‌ها تنظیم کرد. درحالی‌که نمایشگر 8/2 اینچی دوربین نمای خوبی دارد، اما آنچه دوربین X100s را از تمام دوربین‌های دیگر متمایز می‌کند، چشمی هیبریدی آن است که تصویر اپتیکی دنیای بیرون را با تصویر 3/2 میلیون پیکسلی دیجیتال همراه می‌کند و در حالت اپتیکال می‌توان از تمام توضیحات و خطوط راهنمای مشاهده‌شده روی یک نمایشگر دیجیتال بهره برد.

دوربین های برتر 1393-7

 

منبع: آی تی آنالیز

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *