جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دوربین جدید GoPro

این روزها رقابت بر سر ساخت انواع سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مرتبط با فناوری جدید واقعیت مجازی بسیار داغ است و حالا در اقدامی‎ تازه GoPro از آخرین برنامه‎اش برای پشتیبانی از فیلم‌سازان و علاقه‌مندان واقعیت مجازی خبر می‎دهد.

دوربین جدید GoPro
در رویداد هفتگی NAB (انجمن ملی رسانه سازان) برگذار شده در شهر لاس وگاس، این شرکت از یک دوربین جدید واقعیت مجازی رونمایی خواهد کرد و یک پلتفرم واقعیت مجازی به اشتراک گذاری ویدیو را نیز راه اندازی می‎کند.

در ابتدا GoPro دوربین جدید Omni VR خود را به نمایش خواهد گذاشت که از شش دوربین هماهنگ که خود این شرکت نام آن را آرایه‎های کروی گذاشته (اما خود دستگاه بیشتر شبیه به یک مکعب با لبه‎های مدور است) تشکیل شده است. این شش دوربین Hero4 بعلاوه بدنه آلومنیومی‎اش که باعث می‎شود وزن آن بسیار سبک باشد و بتوان در شرایط سخت و فشار زیاد از آن استفاده کرد 4999 دلار قیمت‌گذاری شده است و به کاربر این امکان را می‎دهد تا ویدیو را با کیفیت 8K تولید کند.

این شرکت همچنین سیستم GoPro VR خود را که متشکل از یک وب‎سایت و یک اپلیکیشن رایگان برای iOS و آندروید برای به نمایش گذاشتن محتوای واقعیت مجازی از سرتاسر جهان است را نیز معرفی خواهد کرد. این مجموعه نحوه به اشتراک گذاری این گونه از محتوا را تسهیل خواهد کرد.

دوربین جدید GoPro

در حین راه اندازی این پلتفرم واقعیت مجازی، GoPro نمونه‎های حیرت‌انگیزی از بعضی از تصویربرداری‎های انجام گرفته با این دوربین را در معرض دید عموم قرار خواهد داد. با وجود افزایش روزافزون محتوای واقعیت مجازی، پلتفرم‎های مشابه واقعیت مجازی مثل Milk VR سامسونگ تاکنون هنوز موفق به تولید محتوای مورد نظر علاقه‌مندان حوزه واقعیت مجازی نشدند. اما پیشرفت‎های GoPro در این زمینه و تمرکز روی تصویربرداری در محیط‎های باز که از اسکیت بازی تا موج سواری روی آب را در بر می‎گیرد، می‎تواند انقلاب بزرگی در زمینه تولید و به اشتراک‌گذاری محتوای واقیت مجازی را به وجود آورد.

اواخر سال گذشته، GoPro پیشرفته‎ترین دستگاه واقعیت مجازی خود را با نام GoPro Odyssey معرفی کرد که از یک آرایه کروی با 16 دوربین تشکیل می‎شد و 15,000 دلار قیمت گذاری شده بود. Omni از چند روز آینده از طریق وب‎سایت GoPro آماده پیش خرید خواهد بود.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *