جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دردسرهای نرم‌افزار Flash

به جرات می‌توان گفت غیرکاربردی‌ترین و مشکل‌سازترین نرم‌افزاری که طی چند سال اخیر مورد انتقادات فراوان قرار گرفته Adobe Flash بوده است و تلاش‌های فراوان هم نتوانسته محبوبیت از دست رفته آن را بازگرداند.

دردسرهای نرم‌افزار Flash
نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد گروه جرایم سایبری که از داخل کشور روسیه مدیریت می‌شود به تازگی آسیب‌پذیری‌های Flash را مورد هدف قرار داده است تا از این طریق بتواند کنترل رایانه‌های کاربران را در دست بگیرد.

عملیات این گروه هکری از سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز شده است و کارشناسان امنیتی آنها را با نام «توفان پیاده» می‌شناسند. این گروه توانسته است به کمک نرم‌افزار Flash دولت آمریکا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، دولت اوکراین، ارتش‌های مختلف، مراکز رسانه‌ای و حزب مخالفان سیاسی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را هدف قرار دهد.

این گروه امنیتی موفق شد ابزار کاربردی آلوده به بدافزار خود را برای سیستم عامل iOS عرضه کند و از این طریق اطلاعات حساس کارمندانی که از آیفون استفاده می‌کنند را به سرقت ببرد تا از این طریق بتواند رایانه‌های آنها را مورد هدف قرار دهد.

روش دیگری که این گروه خطرناک مورد استفاده قرار می‌داد ارسال لینک سایت‌های آلوده بود و به محض آنکه کاربران روی لینک مربوطه کلیک می‌کردند، بدافزار روی دستگاه آنها نصب می‌شد و همه اطلاعات را به سرقت می‌برد.

مراکز امنیتی وابسته به دولت‌های مذکور که دچار مشکل شده‌اند هشدار دادند اگر شرکت Adobe قصد ندارد نرم‌افزار Flash را بازنشسته کند، بهتر است سازمان‌های دولتی هرچه‌ سریع‌تر این نرم‌افزار را پاک کنند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *