جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خریداری Eyefluence توسط گوگل

گوگل به زودی شرکت نوپای ردیابی چشمی آی‌فلوئنس را تصاحب خواهد کرد. فناوری این شرکت در هدست‌های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خریداری Eyefluence توسط گوگل
شرکت آی‌فلوئنس به تازگی اعلام کرده که قرار است توسط گوگل تصاحب گردد. این شرکت نوپای ردیابی چشم، در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و توانست ۲۱.۶ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

از سرمایه‌گذاران عمده در این شرکت، می‌توان به Intel Capital، Jazz Venture Partners، Motorola Solutions Venture Capital و NHN Investment اشاره کرد. هنوز مفاد این قرارداد افشا نشده است.

آی‌فلوئنس در یک پست وبلاگی ‌چنین بیان داشته است: «امروز با خوشحالی اعلام ‌می‌کنیم گروه آی‌فلوئنس به گوگل خواهد پیوست! ما با ترکیب نیروهای دو شرکت، فناوری تعامل چشمی را در مقیاسی وسیع‌تر توسعه خواهیم داد و مشتاق هستیم به نوآوری‌های بیشتری نیز فکر کنیم!»

گفتنی است همزمان با راه‌اندازی پلتفرم واقعیت مجازی گوگل با نام Daydream در ماه آینده به همراه هدست Daydream View، توجه کاربران به سوی هدست‌های نسل جدید معطوف شده است.

گفته می‌شود که ردیابی چشمی اهمیت زیادی برای هدست‌های واقعیت مجازی، دارد. دیگر شرکت‌ها در این حوزه نیز همچون SMI و Tobii، تلاش‌های زیادی در خصوص استفاده از چشم به عنوان روشی برای پی بردن به تمرکز و توجه کاربر مبذول داشته‌اند؛ اما آی‌فلوئنس نیروی خود را کاملاً صرف استفاده از حالت چشم برای منوهای ناوبری و انتخاب چشمی نموده است.

خریداری Eyefluence توسط گوگل2

آی‌فلوئنس این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در هنگام استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی یا عینک‌ها، از چشم خود به‌عنوان ماوس استفاده کرده و تنها با حرکت چشم‌شان بتوانند به انتخاب بپردازند.

از دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توان به شرکت Fove اشاره کرد که در ماه آینده، هدست‌های واقعیت مجازی همراه حسگرهای ردیابی چشمی را روانه بازار خواهد کرد.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *