جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


حذف Control Panel از ویندوز

بهتر است که به نرم افزار Settings موجود عادت کنید، چون احتمال دارد که در آینده جایگزین Control Panelشود.

حذف Control Panel از ویندوز
از آنجا که مایکروسافت در حال گسترش نرم افزار Settings در ویندوز 10 است، احتمال میرود که در آینده دیگرControl Panel را در ویندوز نبینیم.

Settings سرانجام جای Control Panel را خواهد گرفت. این جمله ای است که رییس بخش مدیریت نرم افزاری مایکروسافت گفته است. همچنین اضافه کرد که در آینده امکانات بیشتری به آن اضافه میشود. این کار به منظور یکپارچه سازی نرم افزار موجود در بین گوشی ها، تبلت ها و کامپیوترها است.

نرم افزار Settings برای اولین بار در ویندوز 8 معرفی شد، اما در آن زمان تنظیمات زیادی در آن وجود نداشت. برای تنظیمات پیشرفته ای مثل بک آپ تاریخچه ی بازدید فایل ها و مدیریت برنامه های دسکتاپ باز باید بهControl Panel رجوع میشد.

با آمدن ویندوز 10 ویژگی های پیشرفته ی بیشتری هم به Settings اضافه شد، در عین حال ظاهر آن هم ساده تر شده تا همه ی کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. چون که وجود Control Panel هنوز نیاز است، در منوی Settings برخی از تنظیماتی که بیشتر به آنها نیاز پیدا میشود قرار داده شده است.

وجود تنها یک نرم افزار Settings باعث میشود که ویندوز از حافظه ی RAM و فضای disk کمتری استفاده کند.
هنوز اعلام نشده که چه زمانی Control Panel باز نشسته خواهد شد.

حذف Control Panel احتمالاً مخالفت های زیادی به همراه خواهد داشت. هنوز سخت است که درباره ی این که کدام منو برای ویندوز ضروری تر است بحث کرد و تصمیم گرفت. در نظر گرفتن این که کاربران میتوانند به هر تنظیماتی که میخواهند دسترسی پیدا کنند و این که این کارها در یک محیطی مدرن تر میتواند صورت بگیرد یک نکته ی مثبت به شمار میرود.

منبع: PCWorld

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *