جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


حذف آیکون‌های نوار وضعیت اندروید

 نوار وضعیت اندروید می‌تواند کارها را خیلی سریع و آسان کند؛ مخصوصا اگر از اندروید غیر استوک استفاده می‌کنید، (مثل گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی). خوشبختانه با استفاده از ابزارهای مناسب می‌توانید این قسمت را خلوت کنید، بدون آن که بر عملکرد و کارایی آن تاثیر داشته باشد.

نوار وضعیت (Status Bar) چیست؟
ابتدا لازم است درباره نوار وضعیت توضیح بدهیم؛ بالاترین قسمت رابط کاربری اصلی گوشی‌های اندروید به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ نوار نوتیفیکیشن و نوار وضعیت. در برخی از رابط‌های کاربری هم نوار وضعیت و نوار نوتیفیکیشن از هم جدا نیستند و نوتیفیکیشن‌ها هم در نوار وضعیت به نمایش درمی‌آیند؛ در هر صورت ما در این مقاله فقط با نیمی از این نوار یعنی نوار وضعیت کار داریم و درباره آن صحبت می‌کنیم.

همان‌طور که از نام نوار وضعیت مشخص است، در این قسمت آیکون‌های مربوط به وضعیت گوشی را مشاهده می‌کنید، وای‌فای، بلوتوث، شبکه‌های موبایل، باتری، زمان، آلارم و…؛ اما واقعا نیازی نیست که همیشه تمامی آن‌ها را ببینیم. برای مثال، در گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی آیکون NFC در هنگام روشن بودن سرویس نمایش داده می‌شود اما در واقع این کار لازم نیست و فایده‌ای ندارد زیرا برخلاف وای‌فای و شبکه موبایل میزان قدرت سیگنال ندارد که لازم باشد از آن اطلاع داشته باشیم و برخلاف بلوتوث، وضعیت اتصال هم برای NFC معنایی ندارد، یا خاموش است و یا روشن؛ بنابراین داشتن یک آیکون دایمی لازم نیست و فقط فضا را اشغال می‌کند. این فقط یک مثال بود که در اینجا مطرح کردیم و چیزهای مشابه دیگری هم وجود دارند.

خبر خوب این است که یک راه آسان برای پاک کردن نوار وضعیت وجود دارد. این کار با ایجاد تغییراتی در System UI Tuner انجام می‌شود و از قابلیت‌های اندروید خام ( اندروید خالص ) است. اگر یک گوشی مجهز به اندروید غیر خام دارید این امکان جزو ابزارهای پایه‌ای سیستم نیست اما باز هم می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه، روش کار را برای هر دو نوع اندروید توضیح می‌دهیم.

دسترسی به System UI Tuner در اندروید خام
برای این کار نوار وضعیت را به پایین بکشید و آیکون تنظیمات (چرخ دند) را به مدت طولانی لمس کنید تا شروع به چرخش کند؛ در این هنگام پیامی برای شما نمایش داده می‌شود مبنی بر این که System UI Tuner به تنظیمات گوشی اضافه شده است و یک آیکن کوچک به شکل آچار در کنار آیکن چرخ‌ دنده ظاهر می‌شود.

دوباره نوار نوتیفیکیشن را به پایین کشیده و تنظیمات را انتخاب کنید؛ سپس در منوی تنظیمات به پایین صفحه بروید و System UI Tuner را انتخاب کنید.

اگر برای اولین بار است که System UI Tuner را باز می‌کنید یک هشدار به صورت پاپ آپ ظاهر می‌شود و به شما می‌گوید که این یک قابلیت تجربی (experimental) است؛ برای از بین بردن این هشدار گزینه “Got It” را انتخاب کنید.

اولین گزینه منوی باز شده مربوط به “Status Bar” است، آن را انتخاب کنید.

این تنظیمات بسیار ساده هستند، فقط کافی است که برای غیرفعال کردن هر یک از آیکون‌ها، کلید مربوط به آن را خاموش کنید. تغییرات انجام شده بلافاصله اعمال می‌شوند و می‌توانید نتیجه کار را مشاهده کنید.

دسترسی به System UI Tuner در سایر انواع اندروید
استفاده از System UI Tuner در دستگاه‌های مجهز به اندروید غیرخام کمی پیچیده‌تر است، اما هنوز هم کار سختی نیست. برای این کار باید یک اپلیکیشن سوم شخص به نام SystemUI Tuner را نصب کنید؛ فقط توجه داشته باشید که لازم است دستگاه شما روت شده باشد. در غیر این‌صورت باید از دستورات adb استفاده کنید.

حالا برنامه SystemUI Tuner را اجرا نموده و منوی آن را از قسمت سمت چپ بالای صفحه باز کنید.

در این منو گزینه “Status Bar” را انتخاب کنید. دقیقا مانند اندروید خام شما می‌توانید از طریق آن هر چیزی را که دوست دارید فعال یا غیرفعال کنید. این تغییرات بلافاصله اعمال می‌شوند، بنابراین اگر هرکدام از تغییرات انجام شده را دوست نداشتید، می‌توانید به آسانی آن را به حالت اول برگردانید.

منبع :آی تی رسان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *