جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دستیار گوگل از طریق تبلیغات و تجارت الکترونیک درآمدزایی می کند

مسلماً تحقیق و توسعه دستیار صوتی هوشمند، مخارج بسیاری روی دست شرکت ها خواهد گذاشت و از این رو درآمدزایی از آنها چندان غیر منطقی هم به نظر نمی رسد. در همین رابطه اخیراً «Sridhar Ramaswamy»، مدیر بخش تبلیغات گوگل چشم اندازی از نحوه کسب درآمد کمپانی مذکور از طریق دستیار صوتی هوشمندش روی تلفن های همراه و گجتهای هوشمند را ارائه کرده است.

 تبلیغات و تجارت الکترونیک

گفتنی است در حال حاضر Assistant قادر است تا در خریدها به کاربران کمک کرده و آنها می توانند اجناس مورد نظرشان را از طریق شرکای منتخب گوگل تهیه کنند.

سیاست درآمدزایی و تجارت الکترونیک گوگل بیشتر شبیه به یک داد و ستد دو طرفه است تا تبلیغات
همچنین «Ramaswamy» عنوان کرده که سیاست درآمدزایی و تجارت الکترونیک گوگل از دستیار هوشمندش بیشتر شبیه به یک داد و ستد دو طرفه است تا تبلیغات. این شرکت در حال حاضر از فروشندگان دعوت می کند که داده های خود را در اختیار گوگل قرار دهند. در نتیجه آنها بتوانند لیستی از فروشگاه های منتخب را در نتایج به نمایش در آمده از طریق Assistant جای دهند.

به عنوان مثال زمانی که کاربر از دستیار صوتی تعبیه شده در گجتش در مورد مکانی برای خرید جنس مورد نظر خود سؤال می کند، Assistant قادر خواهد بود تا فروشنده ها و شرکای تجاری را هم در نتایج به دست آمده به نمایش گذارد.

لازم به ذکر است دستیارهای صوتی رایگان مایکروسافت، اپل و آمازون، منبع درآمد بسیار خوبی برای کمپانی های مورد اشاره هستند. به عنوان مثال کورتانا و سیری برای تجارت سخت افزار کمپانی های توسعه دهنده خود، یعنی آیفون ها و سرفس ها، ارزش بیشتری قائل بوده و نتایج به دست آمده از جستجوهایشان هم بر این مسئله دلالت دارد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *