جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تبلت سامسونگ با حسگر عنبیه

دتی طولانی است که شایعاتی مبنی بر استفاده از تکنولوژی تشخیص عنبیه چشم توسط سامسونگ به گوش می رسد و گفته می شود احتمالا شاهد این تکنولوژی در فبلت گلکسی نوت 6 خواهیم بود.

تبلت سامسونگ با حسگر عنبیه


گلکسی تب آیریس، علاوه بر اینکه از قابلیت بیومتریک تشخیص عنبیه چشم بهره می برد، به گونه ای توسعه یافته که با سیستم تشخیص هویت Aadhar نیز سازگاری داشته باشد. Aadhar شماره ای 12 رقمی است که دولت هند آن را در اختیار مقامات این کشور قرار می دهد تا هویت شان در هر نقطه از سرزمین فیل ها قابل تشخیص باشد.

گلکسی تب آیریس قرار است روند استفاده از سرویس های صنایع مختلف هند، مانند سرویس های بانکی و سرویس های الکترونیکی دولت هند همچون پرداخت مالیات، دریافت پاسپورت، آموزش و پرورش و بیمه درمانی را بهبود بخشد.

تبلت جدید سامسونگ همچنین از برنامه های اختصاصی دولت هند هم پشتیبانی می کند و به بانک ها و موسسات مالی اجازه می دهد تا هویت یک شخص را بدون هیچ مشکل تایید نمایند.

ضمنا سامسونگ کیت توسعه نرم افزاری در اختیار توسعه دهندگان قرار داده که به کمک آن می توانند اپلیکیشن هایی برای اهداف مالی و با بهره گیری از سیستم تشخیص عنبیه چشم توسعه دهند.

تبلت مورد اشاره، تفاوت چندانی با سایر تبلت های قبلی کره ای ها ندارد و به نمایشگری 7 اینچی با 8 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و از کارت های microSD هم پشتیبانی می کند. دوربین 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصویر و اسکن اسناد، باتری 3600 میلی آمپری و پشتیبانی از 14 زبان مختلف، از جمله مشخصات گلکسی تب آیریس به شمار می روند. ضمنا این دستگاه از اسکن چشم دوگانه بهره می گیرد تا تشخیص عنبیه چشم با دقت و امنیت بیشتری صورت گیرد.

این اولین باری است که سامسونگ از تکنولوژی تشخیص عنبیه چشم برای یکی از دستگاه های خود استفاده نموده که احتمال بهره گیری از تکنولوژی مذکور را در گلکسی نوت 6 قوت می بخشد.

پیش از این، یکی از علامت های تجاری ثبت شده توسط سامسونگ، حکایت از این داشت که گلکسی نوت 6 احتمالا به تکنولوژی مذکور مجهز خواهد بود و می توان حدس زد که کره ای ها با عرضه تبلت آیریس، در حال آزمون و خطا بررسی گزینه های خود هستند.

منبع میزان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *