جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تبدیل مبلمان به صندلی‌ سینمای چهار بعدی

یک شرکت فرانسوی موفق به ساخت دستگاهی شده است که با اتصال آن به مبلمان خانگی می‌توان مبلمان را به صندلی‌های سینمای چهار بعدی تبدیل کرد.

تبدیل مبلمان به صندلی‌ سینمای چهار بعدی

سینما‌های چهاربعدی برای بسیاری از ما آشنا هستند، این سینما‌ها که معمولا فیلم‌های کوتاهی را در پارک‌های بازی الکترونیکی به اکران درمی‌آورند دارای صندلی‌های مخصوصی هستند که براساس حرکات موجود در فیلم، به اطراف یا بالا و پایین حرکت می‌کنند.

حال یک شرکت فرانسوی که ایمرسیت (Immersit) نام دارد، با ساخت تجهیزات ویژه‌ای این نوع از مشاهده تصاویر را به خانه‌های شما خواهد آورد. محصولی که این شرکت تولید کرده است در حقیقت یک سری جک‌های ویژه است که به زیر مبلمان شما متصل شده و می‌تواند حرکتی را در ۶ جهت برای شما شبیه‌سازی کند.

البته برای استفاده از این تجهیزات باید بتوان با کمک ساختارهای نرم‌افزاری، حرکات مربوط به فیلم را در قالب برنامه حرکتی برای این جک‌ها زمان‌بندی نمود

به این ترتیب می‌توان با کمک این محصول عملا سینمای چهاربعدی را نیز در خانه تجربه کرد. البته این تجهیزات چندان ارزان نخواهند بود و پیش‌بینی می‌شود که قیمت این محصول بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار باشد، البته هنوز قیمت اصلی این محصول توسط شرکت ایمرست اعلام نشده است و این ارقام تنها تخمین کارشناسان بوده است.

همچنین استفاده از این تجهیزات تنها برای مشاهده فیلم نخواهد بود و می‌توان به کمک آنها به انجام بازی‌های کامپیوتری نیز پرداخت که به‌صورت کاملا واضحی می‌تواند تجربه جدیدی را از انجام بازی برای کاربران به همراه بیاورد.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *