جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


به جود امدن نقص فنی در کارت ملی هوشمند

دولت کشور استونی تحت تاثیر نقص و مشکل امنیتی مجبور شد کارت های ملی هوشمند مردم را غیر فعال کند.

 

نقص فنی در کارت ملی هوشمند

به گزارش وب سایت engadget، مردم کشور استونی واقع در شرق اروپا که برای انجام امور روزانه و کاری بسیاری از جمله کارهای بانکی، احراز هویت، بانکداری آنلاین و اینترنتی، رای دادن، سفر و جابجایی در فرودگاه و غیره از این کارت‌های ملی هوشمند استفاده می‌کنند، هم اکنون با مشکل پیش آمده و غیر فعال شدن کارت ها، بسیار شاکی هستند و از مسئولان دولتی خود انتظار دارند هر چه سریعتر به برطرف کردن این مشکل بپردازند. چرا که به گفته آنها، انجام بسیاری از کارها که به کارت ملی هوشمندشان وابسته است، دشوار و غیر ممکن شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یک حفره امنیتی در تراشه داخل این کارت های ملی هوشمند کشف شده است که به سرقت بردن اطلاعات شخصی و خصوصی را برای مجرمان سایبری ممکن می‌سازد. تاکنون بالغ بر ۷۶۰ هزار کارت ملی هوشمند در کشور استونی برای کاربران و شهروندان این کشور صادر شده است و این مشکل مذکور، حدود نیمی از کل تعداد کارت های ملی کشور استونی را شامل می شود.

با توجه به اینکه احتمال پیش آمدن این مشکل در سایر کارت های ملی نیز وجود دارد، مسئولان مربوطه در استونی همه کارت‌های ملی هوشمند صادر شده مردم را غیر فعال و مسدود کرده است. بنابراین مردم این کشور باید به دفاتر معین شده مراجعه کرده و به دنبال برطرف کردن مشکل خود باشند و همین امر هم موجب نارضایتی و شکایت شهروندان شده است.

بر اساس اعلام دولت این کشور، کارت‌های ملی صادر شده از ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ دارای چنین مشکلی بوده و باید بروز رسانی شده و مشکلشان برطرف شود.

منبع : ایسنا

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *