جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بازگشت دوربین‌های پولاروید

شرکت «پروژه غیرممکن» (Impossible Project) در تاریخ 10 می برابر با ۲۱ اردیبهشت یک دوربین جدید معرفی می‌کند که عکاس می‌تواند در همان لحظه عکسش را چاپ کند. این دوربین که از نظر ظاهری به سبک دوربین‌های قدیمی طراحی شده I-1 نام دارد و مانند دوربین‌های «پولاروید» (Polaroid) که در گذشته‌های دور دیده می‌شد؛ کار می‌کند.

بازگشت دوربین‌های «پولاروید»


اما در کنار این سبک و سیاق قدیمی گوشه‌هایی از فناوری مدرن هم استفاده شده است. دوربین I-1 از طریق بلوتوث با یک اپلیکیشن iOS ارتباط برقرار می‌کند و به کاربر این قدرت را می‌دهد که از راه دور با آن کار کند. هم‌چنین می‌تواند سرعت شاتر؛ دیافراگم و فلش را تنظیم کند. علاوه بر آن؛ لازم نیست مانند زمان‌های قدیم وقتی باتری دوربین تمام می‌شود آن را عوض کرد؛ بلکه از طریق کابل USB قابل شارژ شدن است.

وقتی تنظیمات دوربین را مطابق دلخواهتان تغییر دهید، می‌توانید بعد از عکاسی آن‌‌ها را روی فیلم‌های نوع 600 چاپ کنید. شرکت سازنده این دوربین؛ فیلم‌های نوع 600 را از طریق مهندسی معکوس دوباره‌سازی کرده است. اگر هنوز هم در انبار خانه‌تان فیلم پولاروید دارید (چون این فیلم از رده خارج شده و دیگر تولید نمی‌شود) با دوربین I-1 کار می‌کند. قیمتی که «پروژه غیرممکن» روی I-1 گذاشته 300 دلار است یعنی از قیمت Fujifilm Instax خیلی گران‌تر است.

از فناوری‌های قدیمی این شرکت راه‌اندازی و ساخت پروژه کمک مردمی Instant Lab در سال 2013 بود که به کمک آن با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه می‌توان عکس‌های گرفته شده را چاپ کرد.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *