جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


باتری از زباله های الکترونیکی

batri az zobalehaye elektroniki

زباله الکترونیکی (به انگلیسی: E-waste) به دستگاه‌های الکترونیکی مصرف شده و قطعات آنان همچون تلفن‌ها و کامپیوترها، لوح فشرده و… که حاوی فلزات خطرناکی مانند سرب، کادمیوم و جیوه هستند گفته می‌شود که در صورت رهاسازی در طبیعت پس از پایان عمر مفید و عدم بازیافت صحیح آلوده کننده خطرناک محیط زیست به شمار می‌روند.


باتری متفاوت انرجایزر Energizer: یک باتری یکبار مصرف که به کاهش زباله های اینترنتی که مردم هر روز تولی می کنند، کمک می کند. انرجایزر از باتری اکو ادونس EcoAdvanced خود پرده برداری کرد، اولین باتری قلیایی با عملکرد بالا که از سلول های بازیافتی ساخته شده است.
حدود 4 درصد از انرژی جدید که از باتری های قدیمی گرفته می شود تبدیل به یک ماده فعال می شود (انرجایزر چگونگی این را مخفی نگه داشته است)، این ماده فعال به شما یک منبع انرژی طولانی مدت بدون نیاز به مواد و متریال تازه می دهد.
اما انرجایزر عقیده دارد که این تنها کارایی EcoAdvanced نیست.این باتری می تواند مقدار برداشت از معادن برای مواد اولیه را کاهش دهد. و شروع یک انگیزه قوی برای بازیافت باتری باشد. باتری هایی که شاید در غیر اینصورت دور انداخته می شدند. مهم تر اینکه این روند در دهه بعد بسیار کارامد تر خواهد شد. انرجایزر امیدوار است که باتری هایش از 40 درصد مواد بازیافتی در سال 2015 استفاده کند. که می تواند یک قدم بزرگ در مسیر کاهش اثرات زیست محیطی باشد.

 

منبع : گجت سنتر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *