جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت رایگان فیسبوک در آمریکا

براساس تازه ترین گزارش ها، فیسبوک در حال مذاکره با مقامات آمریکایی برای ارائه اپلیکیشن Free Basics در این کشور است. این نرم افزار که هم اکنون در برخی کشورهای در حال توسعه در اختیار کاربران قرار دارد، به کاربر امکان دسترسی رایگان به برخی وب سایت ها و شبکه های اجتماعی را می دهد.

اینترنت رایگان فیسبوک در آمریکا
برهمین اساس، گزارش شده که هدف از ارائه این اپلیکیشن در آمریکا، ارائه خدمات به قشر کم درآمد و روستایی است که توان پرداخت هزینه اینترنت پرسرعت را ندارند. این نرم افزار دسترسی به وب سایت های خبری، سلامت و کاریابی را تامین می کند. گزارش شده که فیسبوک با چند اپراتور موبایل کوچک محلی در آمریکا برای ارائه این سرویس به توافق رسیده است.


البته فیسبوک در این راه با موانعی نیز روبرو بوده. برای مثال، این شرکت در کشور هند متهم به ارائه دستچین شده و هدفمند خدمات به کاربران شده و به این ترتیب تلاش می کند کاربران را از استفاده از خدمات شرکت های رقیب منصرف کند. البته فیسبوک همواره گفته هر شرکتی که بتواند محتوای با حجم مناسب و فاقد تصاویر سنگین HD را در این پلتفرم ارائه کند، امکان مشارکت در این طرح را خواهد داشت.
فیسبوک معتقد است این طرح می تواند برای اپراتورهای موبایل نیز سودآور باشد، چرا که می توانند پس از جذب مشتری به منظور استفاده از این سرویس رایگان، سرویس های دیگری با هزینه اندک را نیز به آنها پیشنهاد کنند، چرا که طبق آمار، نیمی از افرادی که به استفاده از این سرویس رایگان روی می آورند، پس از مدتی اقدام به خرید بسته اینترنتی نیز می کنند.
ارائه این خدمت در آمریکا نیز برای میلیون ها نفر کارگشا خواهد بود، اما با توجه به موانع اداری و قانونی که فیسبوک در این کشور پیش رو دارد، به نظر می رسد هنوز راه درازی تا اجرای این طرح پیش روی این شرکت باشد.

 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *