جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ایرانی ها و کاربران اینترنتی خاورمیانه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: 50 درصد کاربران اینترنتی خاورمیانه ، ایرانی هستند و هزاران شرکت ایرانی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور فعالیت می کنند.

ایرانی ها و کاربران اینترنتی خاورمیانه

سورنا ستاری، این مطلب را روز پنجشنبه در نشستی در حاشیه نهمین نمایشگاه فناوری نانو با حضور سفرا و دیپلمات های 31 کشور جهان عنوان کرد.


ستاری افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد برای توسعه همکاری های علمی وفناوری با تشکیل کارگروهی مشترک در حوزه های مختلف نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی با کشورهای مختلف جهان همکاری کند.
وی گفت: سال آینده بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران به 80 میلیارد دلار خواهد رسید و این نشان می دهد که ما در اقتصاد دانش بنیان فعالیت های زیادی را در این بخش خواهیم داشت.
به گفته وی ، بیش از 50 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و شبکه جهانی اینترنت نیز در سال های اخیر در ایران بسیار توسعه یافته است تا شاهد ایجاد پایه های بزرگ اقتصادی در ایران باشیم.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: پیشرفت های زیادی در سال های اخیر در زمینه نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی داشته ایم و با وجود تحریم های ظالمانه و با استفاده از ظرفیت های داخلی، هم اکنون 98درصد داروهای مورد نیازخود را در داخل تولید می کنیم.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: بسیاری از کشورهای جهان، ایران را با منابع زیرزمینی و هیدروکربنی می شناسند، اما وجود نیروی انسانی متخصص و جوان سرمایه های بزرگی برای اقتصاد دانش بنیان در ایران به شمار می آیند.
وی یادآوشد: هم اکنون بیش از پنج میلیون دانشجو در دانشگاه های کشور در حال تحصیلند و با وجود 33 میلیون جوان بین 20 تا 40 سال ، ایران به چهارمین تربیت کننده مهندس در جهان تبدیل شده است که انتظار داریم در آینده این جوانان در تولید ناخالص ملی در ایران نقش مهمی را ایفا کنند.
ستاری یادآورشد: شاید کشورهای مختلف جهان پیشرفت های علمی ما را ناشی ازفعالیت های صلح آمیز هسته ای بدانند اما موفقیت های علمی ما تنها مربوط به فعالیت های هسته ای نیست بلکه ما به موفقیت های بزرگی در زمینه نانو تکنولوزی، بیوتکنولوژی، آی سی تی(ICT) و هوا فضا دست یافته ایم.
وی با بیان اینکه هم اکنون کمتر از 20 درصد اقتصاد کشور وابسته به درآمدهای نفتی است گفت: اقتصاد ملی ایران به همین علت بود که با کاهش قیمت نفت دچار مشکلات نشد و هم اکنون هزاران شرکت استارتاپ در ایران در زمینه های مختلف علمی فعالند.
معاون رئیس جمهور افزود: متنوع ترین فعالیت های اقتصادی در منطقه در ایران وجود دارد و کشور چین هم طی 2 سال گذشته ، همکاری های خوبی را آغاز کرده است و فعالیت کمیته عالی همکاری های ایران و روسیه از نمونه های دیگر این همکاری هاست.
وی با اشاره به فعالیت شرکت های تولید کننده محصولات نانو در ایران گفت: هم اکنون 160 شرکت محصولات نانو در ایران تولید می کنند و حتی بسیاری از این محصولات به کشورهای مختلف جهان صادر می شود و ایران آمادگی دارد با تمام کشور های جهان در این زمینه همکاری های بین المللی خود را توسعه دهد.
نهمین نمایشگاه فناوری نانو صبح روز چهارشنبه 14 مهرماه با حضور 160 نهاد فعال در این حوزه در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا 17 مهر ماه ادامه دارد.
براساس این گزارش در پایان نشست حاشیه این نمایشگاه، سفرا و برخی از دیپلمات های خارجی در تهران، برخی از مسایل مربوط به پیشرفت های علمی و نحوه همکاری های بین المللی با ایران را با معاون رئیس جمهوری مطرح کردند

منبع ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *