جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اولین ماهواره ارائه دهنده اینترنت سال 2019 پرتاب می شود

SpaceX به دنبال فراهم‌نمودن شرایط زندگی در مریخ است اما این بدین معنی نخواهد بود که این شرکت، زمین را به فراموشی سپرده است. ایلان ماسک، مدتی پیش از برنامه این شرکت برای پرتاب اولین ماهواره‌های ارائه‌دهنده اینترنت در سال 2019 خبر داده و پاتریشیا کوپر، به‌تازگی جزئیات بیشتری را برای ایده این شرکت برای ارائه سرویس اینترنت به مردم در سراسر جهان ارائه داده است. همراه شهر سخت‌افزار باشید.

اولین ماهواره ارائه دهنده اینترنت

یکی از مدیران اجرایی شرکت SpaceX، پاتریشیا کوپر اعلام کرده است که این شرکت در نظر دارد تا تعدادی ماهواره را به صورت آزمایشی و برای بررسی در سال جاری میلادی و اوایل سال 2018 به فضا پرتاب نماید. این نمونه‌ها بدین خاطر پرتاب خواهد شد تا شرایط اولیه برای ارائه اینترنت به صورت گسترده برای ساکنان زمین بررسی شود و در صورتی‌که شرایط مناسب باشد، SpaceX در سال 2019 برای آماده‌نمودن زیرساخت‌های لازم وارد عمل خواهد شد.

هم‌چنین، اعلام شده است که ماهواره‌های دیگری نیز در چندین مرحله تا پیش از سال 2024 به فضا پرتاب خواهد شد تا سرویس مدنظر SpaceX آماده راه‌اندازی شود. به منظور پرتاب ماهوارها به فضا از موشک‌های تجاری فالکون 9 استفاده خواهد شد تا ماهواره‌ها به مدار نزدیک زمین به فاصله 2000 کیلومتری از آن، برسد.

پاتریشیا کوپر در همین رابطه، اعلام کرده است که نزدیک به 4425 هزار ماهواره در مدار اطراف زمین، قرار خواهند گرفت و SpaceX موظف می‌شود تا از سرویس اینترنت خود در مراکز کنترل و دیگر امکاناتی که در زمین باید نصب شود، پشتیبانی نماید. اسپیس‌ایکس در حالی به دنبال فرستادن بیشتر از 4000 ماهواره به مدار اطراف زمین است، که در حال‌حاضر تنها نزدیک به 1459 ماهواره وجود دارد. به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که با طرح بلندپروازانه‌ای‌ از سوی شرکت SpaceX مواجه هستیم.

اینترنتی که اسپیس‌ایکس با استفاده از ماهواره‌های خود در اطراف زمین به کاربران ارائه می‌دهد، شرکت‌ها را از چالش‌ کنونی برای ارائه اینترنت پرسرعت مانند کابل‌کشی و … بی‌نیاز خواهد نمود. سرویس اینترنتی که SpaceX آن‌را تا چند سال دیگر اجرایی خواهد نمود، با نیاز کاربران منطبق خواهد بود و هم‌چنین، با سیستم‌های دیگر تداخلی نخواهد داشت. پایانه‌هایی که برای ارائه سرویس اینترنت توسط SpaceX به مردم در سراسر زمین در نظر گرفته شده است، اندازه یک لپ‌تاپ خواهد بود و سرعت آن‌ها بین اینترنت‌های کابلی فعلی و اینترنت فیبرنوری است. هم‌چنین، به دلیل نزدیکی ماهواره‌ها به سطح زمین تاخیر بسیار کمی در حدود 35 میلی‌ثانیه وجود خواهد داشت.

منبع : شهر سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *