جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


انفجار ماشین لباسشویی سامسونگ

شرکت سامسونگ که هنوز درگیر قضیه آتش‌سوزی و انفجار گلکسی نوت 7 پرچمدار جدیدش است احتمالا با چالشی مشابه، این‌بار در بخش لوازم خانگی روبرو خواهد شد.

انفجار ماشین لباسشویی سامسونگ

کمیسیون امنیت محصولات مصرفی (CPSC) امروز با بیانیه‌ای جدید، از تحقیقات خود در خصوص وجود مشکلات احتمالی در سیستم ایمنی ماشین‌های لباسشویی سامسونگ خبر داده است. CPSC به مصرف‌کنندگان توصیه کرده برای شست و شوی ملافه، لباس‌های مقاوم در برابر نفوذ آب و یا لباس‌های ضخیم، از حالت شست و شوی Delicate که مخصوص لباس‌های ظریف است استفاده کنند. در بیانیه CPSC دلیل این پیشنهاد، دور کم‌تر ماشین در این حالت عنوان شده که خطر آسیب رسیدن به فرد یا اشیای اطراف ماشین لباسشویی را در نتیجه خارج شدن آن از حالت طبیعی عملکرد، کم‌تر خواهد کرد. این کمیسیون مشخص نکرده چه مدل‌هایی با مشکلات ایمنی روانه بازار شده‌اند اما اشاره کرده که محصولات مشکوک، از مارس 2011 تا آوریل 2016 تولید شده‌اند.

این هشدار، چند ماه بعد از این منتشر شده که چند نفر از مصرف‌کنندگان لباسشویی‌های سامسونگ، شکایتی را در خصوص انفجار این محصولات، برعلیه این شرکت تنظیم کردند. در متن یکی از دادخواست‌ها اینچنین عنوان شده است: “سوزان موور شهروند اهل ایندیانا و مایکل سوتو فیلدر شهروند اهل تگزاس معتقدند سامسونگ الکترونیکس آمریکا آن‌ها را در معرض خطرات و صدمات ناحقی قرارداده‌ است. این افراد معتقدند سامسونگ در ازای دریافت پول، به آن‌ها لباسشویی‌های جدیدی را فروخته که پس از چندسال استفاده، به‌طور ناگهانی در خانه آن‌ها منفجر شده و آسیب‌های جدی هم به آن‌ها وارد کرده است”.

در حدود یک‌سال پیش هم گزارش‌هایی در خصوص انفجار ماشین‌های لباسشویی برند سامسونگ منتشر شده بود. سامسونگ اعلام کرده در این زمینه همکاری فعالی با CPSC دارد و البته بیانیه‌ای مشابه با آنچه CPSC منتشر کرده را پیش روی مصرف‌کنندگان قرار داده است. در این بیانیه عنوان شده در مواردی نادر، ماشین‌های لباسشویی این شرکت دچار لرزش غیرطبیعی شده‌اند. امری که به گفته سامسونگ ممکن است باعث آسیب دیدن افراد و یا اشیا شود. این شرکت هم پیشنهاد کرده برای شست و شوی ملافه و روتختی، لباس‌های مقاوم در برابر نفوذ آب و یا البسه ضخیم از سرعت پایین شست و شو استفاده شود.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *