جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مایکروسافت از انتشار رایگان پچ امنیتی باج افزار «واناکرای» خودداری کرده است

بر اساس گزارشی که فاینانشیال تایمز منتشر کرده، مایکروسافت می توانست مانع از شیوع سریع باج افزار واناکرای در کسب و کارها و تجارت ها شود، اما اقدام به انجام این کار نکرده و در عوض آن از انتشار رایگان آپدیت برای کامپیوترهای در حال اجرای سیستم عامل قدیمی ویندوز XP خودداری کرده است.

واناکرای

گفتنی است طبق گزارش مورد اشاره، مایکروسافت از کسب و کارها به ازای هر دستگاه و به مدت یک سال، درخواست 1000 دلار می کرده است تا از سیستم های آنها در مقابل حملاتی «واناکرای» که کامپیوتر را قفل می کند و از آنها باج می گیرد، محافظت به عمل آورد.

لازم به ذکر است این شرکت در نهایت پچ لازم را به صورت رایگان در اختیار تمام دارندگان سیستم های مبتنی بر ویندوز XP قرار داد، اما در آن زمان بسیاری از کامپیوترهای تجارت ها به سبب آلوده شدن به باج افزار «واناکرای» از کار افتاده بوده است.

مایکروسافت پس از عرضه ویندوز 10، به شدت تلاش کرد تا کاربران، کسب و کارها و صنایع را متقاعد کند تا از تازه ترین سیستم عامل خود روی کامپیوترهایشان بهره ببرند. با این حال بسیاری از افراد ترجیح دادند تا با سیستم عامل قدیمی تر مایکروسافت سر و کار داشته باشند.

در همین رابطه یکی از سخنگویان مایکروسافت اذعان داشته که برخی کمپانی ها حتی پس از گذشت 10 تا 15 سال هم اقدام به آپدیت سیستم عامل هایشان نمی کنند و اهالی ردموند ترجیح می دهند که آنها کامپیوترهایشان را بروز رسانی کرده و از تمام مزایای آخرین نسخه بهره مند باشند تا اینکه مبالغی را برای دریافت پشتیبانی سفارشی پرداخت کنند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *