جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اموجی جدید از کنسرسیوم یونیکد ۶۷

کنسرسیوم یونیکد به تازگی ۶۷ اموجی تازه را برای استفاده احتمالی در نسخه ۱۱ استاندارد یونیکد تایید کرده که در واقع دربرگیرنده تعریفی جامع از اموجی و اطلاعات مهم در خصوص استانداردسازی کاراکترها برای کامپیوترها و تلفن های همراه است.

البته لازم است اشاره کنیم که برخی از این اموجی ها ممکن است در ادامه حذف شوند اما مواردی که بتوانند مراحل تایید و ارزیابی نهایی را پشت سر بگذارند احتمالا ظرف کمتر از یک سال به تلفن های همراه مان می آیند.

در میان ۶۷ اموجی جدیدی که تاییده اولیه یونیکد را دریافت کرده اند مدفوع غمگین شاید بیشتر از سایر موارد خودنمایی می کند و علت هم ایرادات و انتقاداتی است که تا پیش از این به مدفوع خندان گرفته می شود. در واقع بسیار باور داشتند که اموجی مدفوع به خاطر ماهیت نه چندان مطلوبش نباید خندان باشد و حالا ظاهرا انتقادات این گروه نتیجه داده و قرار است تغییراتی ایجاد شود.

از دیگر موارد پیشنهادی می توان به ابرقهرمان، شرور، شکلکی با کلاه مهمانی، چهره ای با چشمان خاص کاراکترهای کارتونی ژاپنی و صورتی با چشمان تایید کننده که عبارت OK روی آن نوشته شده اشاره نمود.

از چهره ها که بگذریم به اموجی های پیشنهادی دیگری نظیر کلاه گیس و سر کچل می رسیم. یک پا، دندان، روپوش آزمایشگاه، لاما، روپوش آزمایشگاهی، اسب آب، طوطی، راکون و انبه هم در این جمع دیده می شوند.

کنسرسیوم یونیکد اعلام کرده که در ماه اکتبر اسامی اموجی های منتخب را اعلام خواهد کرد و استاندارد نهایی در اواسط سال آینده میلادی منتشر می شود.

بعد از این زمان نیز شرکت های تولید کننده موبایل در کمترین زمان نسخه های اختصاصی خود از این موارد را طراحی و به نرم افزار تلفن های همراه می افزایند. در صورت تمایل می توانید از طریق این لینک نگاهی به کلیه موارد پیشنهادی بیاندازید.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *