جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


الگوریتم یادگیری ماشینی گوگل در اختیار مردم

بسیاری از ما تمایل داریم برای انجام بعضی از فعالیت‌های خود از یادگیری ماشینی استفاده کنیم. اما طراحی این الگوریتم‌ها به توانایی‌های فردی و تسلط بر مفاهیم ریاضی و برنامه‌نویسی باز می‌گردد. اما گوگل این فرآیند را برای ما ساده ساخته است.

الگوریتم ماشینی گوگل در اختیار مردم
از این پس هر شخصی برای خودکارسازی هوشمندانه کارهای خود می‌تواند الگوریتم ارائه شده از سوی گوگل را مورد استفاده قرار داده و آن‌را با پروژه‌های کاربردی خود ادغام کند. این تصمیم گوگل باعث خواهد شد تا بسیاری از کسب‌وکارها به راحتی بتوانند مدل‌های پیشرفته یادگیری ماشینی را بر مبنای پژوهش‌های کاربردیشان پیاده‌سازی کنند. گوگل الگوریتم یادگیری ماشینی مبتنی بر رایانش ابری خود را در قالب نسخه بتا در اختیار عموم کاربران قرار داده است. این شرکت در نظر دارد بعد از گذشت چند ماه نسخه آلفا را به صورت اختصاصی منتشر کند. این ابزار فرآیند آموزش مدل‌ها را ساده‌تر کرده و از سرعت بالاتری در زمینه آموزش بهره می‌برد. مهم‌تر آن‌که الگوریتم فوق با زیرساخت رایانش ابری گوگل نیز می‌تواند ادغام شود.

این الگوریتم نه تنها در بخش خدمات پس از فروش مشتریان (یادگیری نحوه پاسخ‌گویی خودکار به پرسش‌ها و شکایات)، بلکه به منظور انجام فعالیت‌های تکراری، یکنواخت و همچنین فعالیت‌های سنگین و طاقت‌فرسا می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. گوگل در وبلاگ این شرکت گفته است: «Airbus Defense all space که یکی از مشتریان این الگوریتم است، موفق شده است از این ابزار به منظور شناسایی و اصلاح تصاویر ماهواره‌ای که دارای مشکلاتی بوده‌اند استفاده کند.»

این سازمان گفته است: «ابزار یادگیری ماشین گوگل به ما کمک کرده است با دقت بیشتری به تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای بپردازیم. به ‌طوری‌که سرانجام بعد از گذشت چند دهه بر این مشکل چیره شدیم.» سرعت و سهولت استفاده از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که الگوریتم‌های گوگل بر آن تاکید دارند. برای نیل به این هدف، این شرکت آزمایشگاه راه‌حل‌های پیشرفته یادگیری ماشینی موسوم به MLASL را راه‌اندازی کرد. این آزمایشگاه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد با مهندسان گوگل به منظور حل مشکلات پیچیده به تعامل بپردازند. گوگل همچنین سرویس Cloud Start را ویژه کسب‌وکارها راه‌اندازی کرده است. این سرویس به کسب‌وکارها کمک می‌کند اصول اولیه رایانش ابری و فرصت‌هایی که به واسطه یادگیری ماشین در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد را بیاموزند. هر چند این سرویس عمدتا برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهایی با اندازه متوسط کاربرد دارد، اما گوگل در نظر دارد، مخاطبان حداکثری را جذب کند.

گوگل همچنین یک برنامه برای اهدای گواهی به افرادی که در زمینه طراحی، آموزش و استقرار مدل‌های یادگیری ماشینی به فعالیت اشتغال دارند، معرفی خواهد کرد. گوگل تنها شرکت بزرگ دنیای فناوری نیست که در تلاش است مفاهیم هوش مصنوعی را به شکلی ساده در اختیار همگان قرار دهد. فیس بوک نیز کدهای مربوط به ساخت چت روبات‌ها و فناوری تشخیص چهره هوشمندانه خود را به صورت عمومی به اشتراک قرار داد.

 

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *