جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


افزایش قیمت اینترنت

محمدرضا کریمی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته مصوبات بدون نظر بخش خصوصی از سوی رگولاتوری تنظیم می‌شد و بخش خصوصی موظف به اجرای آنها بود، اظهار کرد: امسال این روند تغییر پیدا کرده است و پروانه‌های FCP‌ها نیز با نظر سازمان نصر ابلاغ شد.

افزایش قیمت اینترنت

وی افزود: از جمله نکات مثبت این پروانه امکان ایجاد شبکه‌سازی به شرکت‌های PAP بود که تا قبل از این برای دریافت شبکه به مخابرات وابسته بودند.
رییس کمیسیون اینترنت نصر تهران، سرویس‌محور بودن پروانه‌های جدید را از دیگر نکات مثبت آن دانست و گفت: در گذشته پروانه‌ها تکنولوژی‌محور بوده و با پروانه‌های جدیدی صادر شده است، رقابت در لایه‌های مختلف شکل می‌گیرد که این امر به تقویت اینترنت و رضایت کاربران می‌انجامد.
کریمی همچنین درباره‌ی لزوم تغییر در قیمت‌های اینترنت اظهار کرد: مجوز‌های جدیدی که صادر شده است با توجه به این‌که هزینه‌های بیشتری برای شرکت‌های اینترنتی دارند 17 تا 20 درصد قیمت‌های نهایی افزایش پیدا می‌کند، اما این افزایش قیمت با تغییر در قیمت سایر هزینه‌ها و تعدیل آنها ممکن است کمتر باشد.
او همچنین درباره این‌که گفته می‌شود شرکت‌های PAP اینترنت را 30 برابر قیمت اولیه‌ی خرید از شرکت زیرساخت به مشتریان می‌فروشند، تصریح کرد: بارها درباره این افزایش 30 برابری قیمت صحبت شده است اما هیچ وقت مبنای آن را نگفته‌اند.
وی افزود: پهنای باندی که لب مرز تحویل گرفته می‌شود تا در تهران ارائه شود قیمت آن سه تا چهار برابر خواهد شد.

کریمی همچنین تصریح کرد: احتمالا این محاسبه 30 برابری سوء‌تفاهم بوده است، زیرا شرکت‌های اینترنتی پهنای باند می‌خرند اما آن را به صورت گیگابایتی می‌فروشند.
در ادامه‌ی این نشست علی توسلی – نایب رییس کمیسیون اینترنت سازمان نصر – با اشاره به این‌که تصویب پروانه‌ها روال منطقی را طی کرده است، گفت: تا به حال تاکید دولت براین بوده است که قیمت‌های اینترنت افزایش پیدا نکند، اما با پروانه‌های جدید هزینه‌های شرکت‌های اینترنتی افزایش پیدا می‌کند که این امر یا باید به صورت یارانه جبران شود که این کار درستی نیست یا این‌که باید در قیمت‌های اینترنت بازبینی شود.

منبع: ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *