جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اسپیکر هوشمند فیسبوک با نمایشگر ۱۵ اینچی

طبق گزراشی که امروز برخی نشریات تایوانی منتشر کردند، ظاهرا فیسبوک تلاش دارد برای رقابت با اسپیکرهای هوشمند عرضه شده توسط شرکت هایی چون آمازون، گوگل و اپل وارد عمل شود و نسخه اختصاصی خود از این گجت را بسازد.

با این همه به نظر می آید که غول شبکه های اجتماعی به جای قابلیت های تشخیص کلام در نبود سیری یا الکسا، قصد دارد اسپیکر خود را بیشتر با تمرکز روی نمایش تصویر آن هم از طریق یک نمایشگر ۱۵ اینچی بسازد.

این گجت قرار است که توسط پگاترون تولید شود و در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ نیز به بازار عرضه گردد. البته طبق اعلام منابع آگاه تولید پایلوت اسپیکر فیسبوک در حجم کم هم اکنون در چین آغاز شده است. تامین نمایشگر تاچ این محصول که با تکیه بر فناوری In-cell تولید شده بر عهده ال جی است و شاسی آن نیز از آلیاژ منیزیوم-آلومینیوم ساخته می شود.

با توجه به اینکه پگاترون تولید آیفون اپل و سرفس و اکس باکس وان مایکروسافت را در دست دارد ناظران رشد خوبی را در نیمه دوم امسال برای این شرکت پیش بینی کرده اند.

فروش اسپیکرهای هوشمند در سال ۲۰۲۲ به رقم ۵.۵ میلیارد دلار می رسد
اضافه کنیم که طبق خبرها آمازون نیز مشغول ساخت نسخه جدیدی از اسپیکر محبوب اکو است و در نظر دارد آن را تا اواخر امسال وارد بازار کند و پیش بینی شده که بعد از عرضه گوی سبقت را از هوم پاد اپل برباید.

طبق آمار ارائه شده توسط شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics فروش جهانی اسپیکرهای هوشمند در سال ۲۰۱۶ میلادی به رقم ۵.۹ میلیون دستگاه رسید که از این میزان ۴.۲ میلیون عدد آن در سه ماهه چهارم سال فروخته شد. پیش بینی شده که فروش کلی این محصول در سال ۲۰۲۲ به رقم ۵.۵ میلیارد دلار برسد.

منبع : دیجیاتو

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *