جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


احتیاط : حذف کلاینت وان‌درایو از ویندوز 10 اس

بر اساس گزارش‌های کاربران، امکان نصب مجدد برخی از برنامه‎های سیستمی نظیر وان‌درایو روی سیستم‏‌عامل ویندوز ۱۰ اس وجود ندارد.

مایکروسافت در ماه می، از نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز با نام ویندوز ۱۰ اس رونمایی کرد که برای محصولات ارزان‎قیمت طراحی شده است و کاربران را به برنامه‌های موجود در فروشگاه ویندوز محدود می‌کند. همین محدودیت، امنیت سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس را در مقایسه با نسخه اصلی افزایش می‌دهد؛ زیرا ردموندی‌ها بر برنامه‌های موجود در ویندوز استور نظارت می‌کنند.

بااین‌حال، در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس تعدادی برنامه به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد که در فروشگاه ویندوز ارائه نمی‌شود و مایکروسافت به‌صورت فرعی، آن‎ها را روی سیستم‎عامل جدید خود قرار داده است. با توجه به محدودیت‎های اعمال‌شده در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس، به نظر می‎رسد برخی از این برنامه‎ها مانند کلاینت وان‎درایو، باعث می‌شوند مشکلاتی برای کاربران به وجود بیاید.

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ اس، امکان حذف برخی از برنامه‎های پیش‌فرض را که از ویندوز استور دریافت نشده، برای کاربران فراهم کرده است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که در صورت حذف کلاینت وان‎درایو، دیگر نخواهید توانست این برنامه سیستمی را مجدداً نصب کنید. علت این موضوع ساده است؛ ویندوز ۱۰ اس برای حفظ امنیت کاربران، از دانلود یا نصب مجدد این برنامه‌ها جلوگیری می‌کند. به همین جهت برای استفاده مجدد از برنامه‌‏های حذف‌شده، چاره‎ای جز ارتقاء به سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ پرو یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه ندارید!

مشکل مذکور شاید برای بسیاری از کاربران چندان حائز اهمیت نباشد؛ زیرا دلایل زیادی برای حذف برنامه وان‌درایو وجود ندارد؛ مگر آنکه از این برنامه استفاده نکنید و به‌منظور خالی کردن فضای هارد رایانه خود، تصمیم داشته باشید برخی از برنامه‏‎های سیستمی مانند وان‌درایو را حذف کنید. البته باید مد نظر داشته باشید که با حذف تعدادی از برنامه‏‌های سیستمی، امکان بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد؛ تنها در صورتی‌ می‌توانید برنامه‌‏ها را مجددا روی سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ اس نصب کنید که این برنامه‌ها در فروشگاه ویندوز استور ارائه شده باشد.

انتظار می‌رود که با عرضه محصولات بیشتر با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس، مایکروسافت این وضعیت را با گسترش تعداد برنامه‏‌های فروشگاه ویندوز استور یا عدم امکان حذف‌ برنامه‌‏های سیستمی نسخه جدید ویندوز ۱۰ تغییر دهد.

البته راه‌هایی برای حذف صفحه‎ای که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید وجود دارد. به این منظور، باید اتصال اینترنت خود را قطع کنید؛ متأسفانه، این روش برای برنامه‎های دیگر مانند گوگل کروم جواب نمی‌دهد. به همین جهت، نخواهید توانست برنامه‎های جانبی را روی سیستم ‏عامل ویندوز 10 اس نصب کنید.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *