جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیفون SE در ایران

چند روز است که آیفون SE در بازار ایران به فروش می‌رود.

آیفون SE در ایران

جدیدترین گوشی هوشمند شرکت اپل که در تاریخ دوم فروردین با نام SE  رونمایی شد حالا در بازار ایران عرضه می‌شود. البته طبق روال همه مول‌های آیفون قیمت این گوشی در ابتدای ورود به بازار ایران با قیمت بیشتر از قیمت جهانی عرضه می‌شود که طبیعتا بعد از مدتی به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد.

آیفون SE در دو نسخه ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار عرضه شده است که این روزها در ایران با رقمی بسیار بیشتر عرضه می‌شود. یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید:‌ اکنون نسخه 16 گیگابایتی این گوشی با قیمت 2میلیون و 400 هزار تومان و نسخه 64 گیگابایتی هم با قیمت 2میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رود. محسن بهنامی با اعلام این‌که هر چهار رنگ آیفون SE اکنون در بازار ایران موجود است می‌افزاید: اختلاف قیمتی بین رنگ‌های این گوشی وجود ندارد و هر چهار رنگ با قیمت‌های یکسان عرضه می‌شوند.

بارزترین ویژگی آیفون  SE سایز 4 اینچی آن است. شرکت اپل که در دو مدل آخر گوشی‌هایش سایز صفحه‌نمایش‌ها را زیاد کرده بود با نارضایتی برخی کاربرانش مواجه شد و درنهایت بنا به درخواست آنها ناچار به عرضه آیفون 4 اینچی شد.

ظاهر آیفون SE مانند آیفون 5S استو با چهار رنگ سفید، مشکی، طلایی و رزگلد عرضه شده است. سخت‌افزار این گوشی طبق گفته اپل مانند آیفون 6اس است. آیفون SE از پردازنده A9 همراه با چیپست حرکتی M9 بهره می‌برد، دوربین آن به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا یافته و توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 4K را دارد. دوام باتری آیفون SE نسبت به آیفون 5اس ارتقا یافته و دارای فلاش مخصوص رتینا برای دوربین جلو است، همانند چیزی که در آیفون 6اس و 6اس پلاس شاهد هستیم. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: پشتیبانی از باندهای بیشتر در شبکه LTE، بلوتوث نسخه ۴.۲، عکاسی به‌صورت لایو فوتو، عکاسی پانوراما با کیفیت ۶۳ مگاپیکسل، فیلم‌برداری فول اچ‌دی ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری اسلوموشن ۲۴۰ فریم با ثانیه، اضافه شدن میکروفون جدید، پشتیبانی از پرداخت الکترونیکی Apple Pay.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *