جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیا وگا AMD می‌تواند با پاسکال Nvidia رقابت کند

شرکت AMD امسال با پردازنده‌های «رایزن» (Ryzen) جدید خود سر و صدای زیادی به راه انداخته‌اند؛ پردازنده‌هایی که برای اولین بار در چند سال اخیر، بالاخره می‌توانند به عنوان رقیبی برای ساخته‌های اینتل محسوب شوند. در بازار پردازنده‌های گرافیکی، شرکت AMD هنوز هم بسیار از انویدیا عقب است. با این حال، بیش از یک سال است که از معماری جدید Vega می‌شنویم؛ معماری تازه‌ای که طبق گفته‌ی AMD قرار است همه چیز را در پردازش گرافیکی تغییر دهد. ظاهرا به زودی قرار است این اتفاق بیافتد.

کمپانی AMD ادعا کرده است که این کارت، سریع‌ترین کارت گرافیک دنیاست.
کارت گرافیک Radeon Vega Frontier Edition به تازگی از سوی AMD رونمایی شده است. این کارت گرافیک آن‌قدر قوی است که قرار نیست به کار گیمرها بیاید و برای سرورها و کار حرفه‌ای ساخته شده است. در واقع، خود شرکت AMD آمده و گفته که گیمرها بهتر است که برای کارت RX Vega صبر کنند که ارزان‌تر است و بیشتر به کار گیمرها می‌آید.

توان پردازش گرافیکی کارت گرافیک Radeon Vega Frontier Edition چیزی نزدیک به ۲۵ ترافلاپ است. این کارت ۶۴ واحد پردازشی دارد و به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌‌ی HBM2 عرضه می‌شود. کارت Vega Frontier Edition شرکت AMD عملکردی بسیار بهتر از کارت‌های حرفه‌ای فعلی این شرکت دارد، اما بر پایه‌ی همان معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده است. این حافظه‌ی بزرگ و سریع، نقش بزرگی در عملکرد عالی کارت Vega Frontier Edition دارد. فرکانس این کارت در حالت بوست هم ۱٫۵۹ گیگاهرتز است.

کمپانی AMD ادعا کرده است که این کارت، سریع‌ترین کارت گرافیک دنیاست. طبق گفته‌ی این شرکت، کارت Vega Frontier Edition از Titan Xp انویدیا هم سریع‌تر عمل می‌کند.

البته طراحی بهتر، زمانی که در دسترس نباشد، به درد کسی نمی‌خورد. کارت‌های سری پاسکال انویدیا بیش از یک سال است که در بازار هستند، اما AMD هنوز حتی این کارت‌ها را عرضه نکرده است.

کارت گرافیک Vega Frontier Edition قرار است در پایان ماه جوئن، یعنی احتمالا تا پایان تیر، وارد بازار شود. بقیه‌ی کارت‌ها سری Vega، یعنی آن‌هایی که به درد گیمرها می‌خورد، قرار است تا پایان تابستان وارد بازار شود.

منبع : دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *