جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آمریکا : تشدید امنیت اینترنت اشیا

تعدادی از سناتورهای آمریکایی به دنبال تنظیم لایحه ای هستند که بر اساس آن امنیت بیشتری برای اینترنت اشیا درنظر گرفته شود.

به گزارش انگجت، با افزایش استفاده از لوازم خانگی و خودروهای قابل اتصال به اینترنت، نگرانی در مورد تبعات امنیتی این پدیده و امکان سوءاستفاده هکرها از این لوازم برای سرقت اطلاعات شخصی افراد و حتی به خطر انداختن جان مردم افزایش یافته است.

بر اساس لایحه مذکور وسایل و ابزار هوشمند باید از استانداردهای اساسی و اولیه برای استفاده در دنیای اینترنت اشیا برخوردار باشند.

لایحه پیشنهادی سناتورهای آمریکایی ارتقای امنیت سایبری اینترنت اشیا یا Internet of Things Cybersecurity Improvement Act نام دارد و به خصوص با هدف افزایش امنیت نهادهای دولنی تنظیم شده است.

بر همین اساس وسایل و ابزار یاد شده باید توانایی نصب سریع وصله های به روزرسان نرم افزاری و تغییر کلمات عبور پیش فرض را داشته باشند و هیچ گونه آسیب پذیری مشهور و اعلام شده ای در آنها وجود نداشته باشد.

همچنین در لایحه مذکور پشتیبانی قانونی و حقوقی بیشتری در صورت وقوع حملات هکری در نظر گرفته شده است. همچنین دولت برای خرید لوازمی که تمامی استانداردهای مدنظرشان را ندارند می توانند درخواست صدور مجوز کنند، اما باید این دستگاه ها را از شبکه اینترنت منفصل و جدا کنند تا مانع از حملات هکری موفق به آنها شوند.

با توجه به نظرات مختلفی که در این زمینه وجود دارد، ممکن است این لایحه به قانون مبدل نشود، اما توجه به این امر نشانگر دغدغه های سیاستمداران ایالات متحده در مورد اینترنت اشیا است.

منبع : فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *