جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


معاون علم و فناوری رییس جمهور و آمارهای جالب

آمعاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: جایگاه‌ ایران در حوزه کسب و کارهای نوین در دنیا، در آغاز دولت یازدهم ۱۲۱ بود اما امروز رتبه ۷۵ را در این شاخص در اختیار داریم.

 

معاون علم و فناوری رییس جمهور و آمارهای جالب


سورنا ستاری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال «آخرین خبر» اذعان کرد: حقیقت آن است که در این بخش، از عمده معیارهای علمی و فناوری برخورداریم و حتی جایگاه ما به لحاظ نیروی انسانی فعال در این حوزه دوم است اما همچنان نتوانستیم ظرفیت این حوزه را تمام و کمال مورد بهره برداری قرار دهیم و عامل آن را باید در فضای کسب و کاری جستجو کنیم که همچنان برای فعالان این بخش مطلوب نیست.
وی نداشتن اقتصاد آزاد و موانع محیط کسب و کار را عواملی برشمرد که کار را برای این بخش دشوار نموده است و اذعان کرد: ورود دولت به این بخش نباید با نگاه تصدی گری انجام شود، پس پول پاشی و اختصاص اعتبارات دولتی به این حوزه جوابگوی نیاز ما نیست بلکه بستر فعالیت بخش خصوصی در این حوزه باید کاملا فراهم شود و این عرصه باید کاملا خصوصی باقی بماند.
وی نقش دولت را حمایت از صندوق های خطرپذیر برای حمایت از شرکت های دانش بنیان دانست و نوید داد که این روند به خوبی در حال پیگیری است.

ستاری گوشه‌چشمی هم به فعالیت شرکت های دانش بنیان در زمینه رسانه مجازی داشت و گفت: متاسفانه شمار این شرکت‌ها اندک است و از مجموع 3 هزار و 400 شرکت دانش بنیان، کمتر از 50 شرکت در زمینه رسانه های مجازی فعالند، البته این مقوله را باید پای نبود فناوری های نو و خلاقانه دانست که مبنای شکل گیری این شرکت ها هستند اما به هر ترتیب، تلاش ما حمایت از این بخش است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان در مورد طرح حمایت از توسعه محتوای دیجیتال توضیح داد: ستاد فناوری نرم در معاونت علمی طرح های مختلفی دارد؛ یکی از بحث های این ستاد توسعه محتوای دیجیتال است، در کنار آن از شتاب دهنده های کسب و کار در حوزه محتوا حمایت می کنیم چرا که هر کدام از آن‌ها حامی ده ها و حتی صدها شرکت و استارتاپ دیگر هستند و به این ترتیب از تصدی‌گری مستقیم دولت در این بخش پرهیز می نماییم.

منبع : آخرین خبر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *