جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آلفابت ، از اپل پیشی گرفت

آلفابت، کمپانی مادر گوگل بار دیگر با پیشی گرفتن از شرکت اپل عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان را به خود اختصاص داد.

آلفابت ، از اپل پیشی گرفت

ارزش مجمع‌الجزایر تکنولوژی لری پیج به 498 میلیارد دلار می‌رسد و این در حالی است که ارزش شرکت کوپرتینویی یعنی اپل، 495 میلیارد دلار عنوان شده است. ارزش شرکت آلفابت پیش از این نیز (سه ماه قبل) فراتر از اپل عنوان شده بود اما در ادامه راه و در اواسط ماه فوریه، بار دیگر ارزش اپل از رقیب قدرتمند خود فراتر رفت.

سهام آلفابت با کاهش یک درصدی ارزش در گزارش جدید و البته کاهش 7 درصدی در سال جاری میلادی همراه شده اما وضعیت اپل از این هم بدتر بوده و ارزش هر سهم این شرکت به کم‌تر از 90 دلار رسیده است. در سال جاری، شرکت اپل شاهد کاهش 14 درصدی ارزش سهام خود بوده تا بدترین عملکرد از سال 2016 میلادی تاکنون برای این شرکت ثبت شود.

سرمایه‌گذاران فعال در هر دو شرکت اپل و آلفابت معتقدند تلاش‌های مسئولان این دو شرکت، به مراتب ضعیف‌تر از نمونه‌های در حال رشد مانند آمازون و فیس‌بوک بوده است. ارزش سهام شرکت آمازون با افزایش 6 درصدی در سال جاری همراه بوده و این در حالی است که فیس‌بوک نیز افزایش 15 درصدی ارزش سهام را تجربه کرده است. هر دو شرکت دوران خوبی را در بازار سال جاری تجربه کرده‌اند تا ارزشی نزدیک به 340 میلیارد دلار را در بازار کنونی تجربه کنند.

در کنار آمازون و فیس‌بوک، شرکت مایکروسافت غول بعدی دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید که با ارزشی در حدود 400 میلیارد دلار توانایی پیشتازی در بازار را خواهد داشت.

این در حالی است که بر خلاف اپل، گوگل و مایکروسافت با ارائه محصولات جدید خود تحسین وال‌استریت را به همراه داشته‌اند اما مطمئنا جف بزوس و مارک‌زاکربرگ نیز امید خود در جهت تبدیل شدن به رهبر باارزش‌ترین شرکت حال حاضر جهان را از دست نخواهند داد.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *